divendres, 2 de març del 2007

el Carmel

Avui es reprenen les obres de la línia cinc del metro, al Carmel. Passats dos anys del esfondrament, el projecte del metro presenta canvis importants, especialment en les maneres de fer. Els veïns podem estar ben tranquils, segur que aquestes obres seran les més segures del món.
L’esfondrament fou un cop molt dur, semblava que no ens ho podíem acabar de creure però, passats dos anys, puc dir i penso que molts veïns (no tots es clar) estaran d’acord amb mi, que entre tots hem sabut gestionar i trobar solucions en positiu per al Carmel.
Entenent que per als qui han perdut casa seva el dany és irreparable, no és menys cert que s’estan aprofitant les oportunitats de millora sorgides arrel de l’incident.
S’ha creat l’Agència de promoció del Carmel i entorns, com a instrument de gestió per a desenvolupar les inversions i executar els projectes urbanístics de l’Àrea Extraordinària de Rehabilitació Integral (AERI). Que inclou actuacions com la rehabilitació de edificis, programes de millora de l'espai públic i equipaments, la dinamització i execució de nous plans de millora urbana en el territori, la creació de nou habitatge, la col·locació de nous ascensors, la revisió d’instal·lacions, la dinamització econòmica i social del barri, etc.
D’un temps ença que ja es van veien aquests canvis al barri, s’han arranjat places com la de Boyeros o la de Salvador Allende, s’han instal·lat escales mecàniques a Alcalde de Zalamea, Hortal, la Manxa, Agudells...i n’hi ha d’altres en construcció, s’estan arreglant molts carrers i passatges, s’han previst nous equipaments, s’ha plantejat la revisió dels Plans Especials de Reforma Interior (PERIS) del Carmel...
Encara queda molt per fer però estem en el bon camí.