Sembla que finalment hi pot haver govern d’esquerres a Navarra. El PSN, NaBai i IU han arribat a un acord que permetria el canvi a Navarra. Celebro especialment que els socialistes navarresos hagin optat pel canvi, tot i les reticències (en clau electoral) del PSOE. Estic convençuda que el nou govern suposaria un avenç positiu per a Navarra i, això és l’únic que hauria de comptar per arribar a un acord de govern. El sacrifici d’alguns vots bé val la pena si hi guanya la gent, en aquest cas, de Navarra. El PSOE, d’entrada, opta pel manteniment del govern d’UPN en minoria, pensant en evitar perdre alguns vots en les eleccions generals i alhora treure partit del futur desgast de la dreta navarresa. Però amb això, el PSOE ignora les expectatives i la voluntat de canvi de la ciutadania. Trobo que seria un error. Cal assumir els costos de governar i, si prendre una decisió necessària implica perdre alguns vots doncs, endavant. Afortunadament, de mica en mica, els partits d’esquerres anem guanyant terreny. Tant debò aquesta tendència es mantingui de cara a les generals i la dreta rància que representa el PP quedi definitivament fora de joc. Potser així el PSOE perdrà la por a fer el que cal.
5 comentaris:
Sembla que al final el PSOE de Madrid no accepta el pacte...
Anna, per desgràcia sembla ser que no serà així. Jo ja m'he desfogat al meu blog contra el PP Blanco...
Petons,
Toni.
Trobe que és molt desmoralitzant, no solament per atorgar-li el govern a la dreta durant 4 anys més sinò també pel colp moral que això suposa a l'esquerra social de navarra.
Salut i Llibertat
Quina és la postura d'ICV de Barcelona sobre l'rdenança de les bicicletes?
Des de ICV sempre hem apostat per la bici com a mitjà de transport a la ciutat. A mi em sembla que si bé és cert que la majoria d'usuaris de la bicicleta en fan un ús responsable i cívic, val a dir que el gran i precipitat increment de bicicletes circulant per la ciutat demana certa regulació. No tothom en fa un ús adequat. A mi mateixa casi m'atropellen més d'una vegada esperant l'autobús o caminant per la vorera...
Dit això, és de rebut que abans de fer una ordenança cal garantir les condicions per a que aquesta és pugui complir i això, avui per avui, encara no és ben bé així al cent per cent.
Calen més aparcaments per a bicicletes, més carrils bici, estendre les zones trenta i la pacificació del trànsit per a fer compatible la circulació de bicis per la calçada sense carrils segregats, etc.
Fins que es donin aquestes condicions, està bé començar a informar i conscienciar tant a ciclistes com a conductors però, no em semblaria correcte que es posin determinades multes fins que no estigui garantida la possibilitat de complir la ordenança correctament.
Imagino que aquesta situació serà tinguda en compte a l'hora d'aplicar la normativa, i hi haurà cert temps d'impàs...
Publica un comentari a l'entrada