Celebro la noticia de la creació d’un pla d'actuació per reduir la contaminació atmosfèrica a la regió de Barcelona. Aquest té per objectiu millorar la qualitat de l’aire als diversos municipis del Barcelonès, Vallès Oriental i, Baix Llobregat, les zones amb l'aire més brut de Catalunya, i inclou 77 mesures que ajudaran a aconseguir el compliment de la normativa europea en relació a la qualitat del aire.
Vull destacar especialment les mesures associades a la mobilitat, els vehicles són la primera causa de contaminació de l’aire, tot i que també es fan propostes per al transport marítim i aeri, els sectors industrial i energètic, o l’àmbit domèstic.
Algunes d’aquestes mesures són:
- La reducció del trànsit entre el 5% i el 10% a les vies secundàries i un 20% a les vies principals de les ciutats;
- La proposta de limitar a 80 quilòmetres per hora la velocitat màxima en carreteres, autovies i autopistes de 40 municipis. Circulant a menys de 80 km/h es pot reduir un 17% la contaminació atmosfèrica per òxids de nitrogen a la zona;
- La instal·lació de filtres de partícules a tots els vehicles de servei públic; autobusos, camions de neteja, etc.;
- Un increment del número d’aparcaments a les estacions ferroviàries;
- L’ampliació de les xarxes de metro i ferrocarril, i la creació de nous carrils-bus;
- Fomentar l’ús de la bicicleta i els desplaçaments a peu.
L’objectiu és que el 2010 la contaminació del àrea metropolitana s’hagi reduït el 30%.
Sols puc felicitar-me per aquesta gran noticia que ve a confirmar allò que des dels sectors ecologistes i en particular des de ICV, fa anys que apuntem i reivindiquem. El temps, una vegada més, ens dona la raó. El camí és clar, cal apostar fermament per la sostenibilitat.
2 comentaris:
Fins i tot en la instalació d'una central de cicle combinat al port de Barcelona el Departament de Medi Ambient esta impulsant iniciatives molt interessants.
Les mesures a les que s'obliga a Gas Natural per compensar la contaminació acaben reduïnt el total de emissions contaminants a la ciutat.
No és el millor dels models però deu n'hi dó quin canvi de política ambiental.
Millora les vies de entrada i sortida de les ciutats facil•litaria una millor fluïdesa del tràfic, i menys caravanes (menys contaminació). Millorar vies de canvi de sentit a les principals vials de entrada a les ciutats ajudaria als conductors a rectificar abans de tenir que entrar a la ciutat per donar la volta.
Molta gent no es coneix les carreteres i acaben donant voltes per culpa de la mala senyalització. Per exemple A-17, un cop passat darrer peatge cap a barcelona si vols canviar el trajecte tens que arribar fins Meridiana o la Ronda de Dalt, això son uns 10 km, la caravana de entrada a Barcelona, i sortir uns 45-60 minuts en un dia amb poc tràfic. Això es només un exemple però ni han més:
La gent no es coneix les carreteres i les senyalitzacions no son bones i tothom acaba intentant passar per els mateixos llocs. Venint de Tarragona cap a Mataró es més ràpid anar fins a Granollers i tombar cap a Mataró, que no pas passar per la Ronda de Dalt i la C-31. La diferencia 60 minuts menys i 14-16 km més.
Si us plau, millorem la senyalització i els lletreros informatius als conductors.
Publica un comentari a l'entrada